Co jeść i jak się ubierać, aby nie dać się chorobie zimą?

0
35
Co jeść i jak się ubierać, aby nie dać się chorobie zimą?

Okres jesieni i zimy oznacza wzmożoną ilość zachorowań. Nie ma znaczenia, czy chorujesz poważnie, czy dopadają Cię „tylko” lekkie katarki – każde zachorowanie jest nieprzyjemne i osłabia odporność na kolejne zimne tygodnie. Dlatego też przygotowaliśmy krótki poradnik dotyczący tego, co jeść i w co się ubierać, by uchronić się przed chorobami!

Odporność pochodzi z wewnątrz

Nie od dziś wiadomo, że za ogromną część odporności organizmu odpowiada zdrowa dieta. Aby móc zachować optymalną odporność również wówczas, gdy temperatura spada w okolice zera albo niżej, warto zadbać o odpowiednie odżywianie.

Przede wszystkim, unikaj spożywania nadmiernej ilości przetworzonej żywności oraz cukru. Oczywiście, nie chodzi o to, że masz odrzucić wszelkie ulubione przekąski na zawsze, ale postaraj się je ograniczyć lub poszukać zdrowszych zamienników.

Dodatkowo, pamiętaj by regularnie spożywać pokarmy, które podnoszą odporność: świeży imbir, cebulę, czosnek czy miód. Włączając te produkty do swojej codziennej diety, zdecydowanie podniesiesz odporność organizmu!

Nie zapominaj o ruchu

Choć chłodne, krótkie dni zachęcają raczej do tego, by zwinąć się w kłębek na kanapie z kubkiem gorącej herbaty, nie możesz oddawać się stagnacji. Zadbaj o regularny ruch, który zapewni optymalne dotlenienie organizmu i tym samym podniesie jego odporność. W zależności od aury za oknem, a także Twoich preferencji – możesz postawić na treningi w domowym zaciszu, aktywność fizyczną na dworze lub wyprawy na siłownię czy do fitness clubu.

Każda forma aktywności fizycznej pomoże Ci poprawić odporność, a jednocześnie poprawi Twój nastrój, który może nie być najlepszy w szczególnie ponure dni. Dzięki dawce endorfin, jaką zafundujesz sobie za pośrednictwem ćwiczeń, odzyskasz energię do działania i nie poddasz się chandrze.

Nie ma złej pogody na spacer…

…są tylko nieodpowiednie ubrania! Pamiętaj, że okres jesienno-zimowy wymaga zupełnie innego stroju niż ciepłe lato czy wiosna. Dlatego też zapomnij o nakładaniu adidasów z siateczką czy trampek, a w zamian za to postaw na buty damskie zimowe. Ciepłe i wygodne, odpowiednio odizolują Cię od chłodu, jaki panuje na zewnątrz, a przy tym zadbają o stylowy wygląd. Postaw na model ocieplany, który pozwoli Ci zapomnieć, że na zewnątrz panuje ujemna temperatura.

Podobnie ma się sprawa górnej części Twojego stroju. Choć możesz oczywiście próbować nosić wyjątkowo krótką, cienką kurtkę – nie licz, że zapewni Ci ona komfort. Oczywiście, do zachorowania nie dochodzi w efekcie przewiania, jednak wychłodzenie organizmu odgrywa ogromną rolę w procesie obniżania odporności. Dlatego też dobierz odzież, która odpowiednio zabezpieczy Cię przed niską temperaturą i nie udawaj przed samą sobą, że nie potrzebujesz ciepłych dodatków, takich jak rajstopy, rękawiczki czy czapka lub szal.

Przy odrobinie motywacji i dobrej woli, możesz zachować dobrą odporność zimą. Pamiętaj o naszych radach i postaraj się wprowadzić je w życie, a organizm z pewnością będzie Ci wdzięczny za wsparcie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here